2017. szeptember 2., szombat

Kody Keplinger: Lying Out Loud - A hazugságháló

A bejegyzés a Prológus Back to School tematikus hete keretében jött napvilágra. További érdekes cikkekért látogass el oldalunkra! :)


Az írónőtől korábban már olvastam a DUFF-ot (értékelés ITT) ami nagyon tetszett, így amikor láttam, hogy megjelent egy újabb könyve megszavaztam neki a bizalmat, és nagyjából 0 információval arról, hogy mit is rejt maga a könyv, megrendeltem angolul (na meg épp akcióban volt, és szeretjük a pénztárcakímélő megoldásokat :3). Utólag áldom a sorsot, hogy így tettem, ugyanis egy, a maga műfajában nagyszerű könyvvel gazdagodott a gyűjteményem.

Sonny Ardmore remekül hazudik.
Arról, hogy az apja börtönben van, hogy az anyja kirakta őt otthonról, és éjszakánként titokban a legjobb barátnőjénél alszik.
Talán Amy Rush az egyetlen, aki átlát Sonny hazugsághálóján, és mellette áll, bármi történjék is. Mindent megosztanak egymással: a titkaikat, a ruháikat… Sőt, még a Ryder Cross iránti utálatuk is közös.
Ryder az új fiú a Hamilton gimiben, és megtestesíti mindazt, amit Sonny és Amy ki nem állhat: a srác egy beképzelt, sznob stréber. Csakhogy Rydernek van egy gyenge pontja: Amy. Le sem tagadhatná, hogy belezúgott. Úgyhogy amikor Ryder e-mailben randira hívja Amyt, a két lány úgy érzi, kihagyhatatlan alkalom kínálkozik a számukra.
Úgy alakul, hogy Sonny egy egész éjszakát végigchatel Ryderrel, és őszinte borzalmára rádöbben, kezdi megkedvelni a fiút. Csakhogy van egy kis probléma: Ryder végig azt hitte, Amyvel beszélget. Úgyhogy Sonny bonyolult hadműveletet eszel ki, amivel rádöbbentheti Rydert, valójában mindig is őt akarta, nem Amyt. Képes lesz Sonny egészen az igazságig jutni a hazugságai segítségével, vagy végül Rydert és Amyt is elveszíti?
Kody Keplinger egy vicces és egyben szívszorító történettel tér vissza a The DUFF – A pótkerék világába: azokról a hazugságokról ír, amiknek bedőlünk, és azokról az igazságokról, amikre véletlenül sem számítanánk.

Eredeti cím: Lying Out Loud
Megjelenés éve hazánkban: 2016
Eredeti megjelenés: 2015
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Vörös Pöttyös
Oldalszám: 312


A könyvnek igazából a témája fogott meg legelőször. Elvégre ki nem hazudott még élete során? Legyenek azok apró füllentések, vagy akár az életünket is befolyásoló hazugságok, mindenki elkövette már ezt a bűnt legalább egyszer. De mi történik akkor, ha csak gyűlnek és gyűlnek a fejünk felett a strigulák, lassan pedig még az életünk felett is átveszik az irányítást? Pont ez történt Sonnyval is, aki nem csak társainak, de önmagának sem mondott igazat – és meg is itta miatta a levét.

Akárkinél kérdeztem rá eddig, mindig, mindenki negatív véleménnyel volt a könyvről, ráadásul molyon is eléggé lepontozta a népség a regényt. De nem értem a motivációt a dolog hátterében. A cselekmény igenis izgalmas, érdekes, humoros és szívszorító. Ne egy Sarah J. Maas minőséget várjon senki, ez egy gimis regény. De azok közül a jobbik fajta. Nincsenek benne elcsépelt, az olvasót hajtépésre késztető jelenetek, viszont annál több az elgondolkodtató rész, és a meglepő fordulat.

A szereplők számomra inkább a karakterükben bekövetkezett változások, fejlődések miatt voltak érdekesek, nem pedig a személyiségük miatt. Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy idegesítettek volna, inkább azt mondanám, hogy nem most találkoztam először ezekkel a szerepekkel egy gimis regényben – mégis tudtak újat mutatni.

forrás
Sonny története fogott meg leginkább. Lehet, hogy csak én vagyok túlérzékeny, de még sírtam is, amikor végre eljutott arra a pontra, hogy szembenézzen a problémáival, realizálódott benne, hogy nem élhet úgy tovább, ahogy eddig. Ő volt az egyik legbátrabb szereplő a könyvben, minden elismerést megérdemel.
Amy-vel szinte egy az egyben tudtam azonosulni, de ami a legjobb, sikerült bennem is nyomatékosítania, hogy jobban ki kéne állnom saját magam miatt, nem pedig hagyni, hogy folyamatosan mások döntsenek el mindent helyettem. Az egyik legszebb barátság volt az Amy-é és Sonny-é amiről valaha olvastam, hihetetlen, hogy egy ilyen erős kötelék bármi történjék is, megszakíthatatlan marad.
Rydert kivételesen nem sorolnám a tipikus könyves álompasi kategóriába, mégis úgy gondolom, sok hölgy szívét el tudná nyerni az őszinteségével és a hihetetlen eszével. Mivel eddig mindenkihez írtam valamit, amivel gazdagabbá tettek engem is, így őt sem hagyhatom ki a buliból: az ő kihívása amit teljesítenie kellet szerintem az elfogadás volt. Mivel nem tudunk másokat megváltoztatni, ezért jobb, ha úgy fogadjuk el őket, ahogy vannak. Nyitunk feléjük, és ki tudja, talán ha jobban megismerjük a másikat, egy olyan énjével találjuk szembe magunkat, amelyről nem is gondoltuk volna, hogy létezik.

az eredeti borító
Amivel viszont nem vagyok kibékülve, az az angol és magyar borítók egyike sem. Az angol borítóról leginkább egy rosszul megszerkesztett magazin címlapja jut eszembe. A magyar külső sokkal jobban esik a szemnek, viszont nem sok vonatkozást látok, ami a sztorihoz kapcsolná. De hát semmi sem lehet tökéletes, a belső kárpótol minket a külcsínért.

Összességében élvezetes könyv A hazugságháló, tudom ajánlani a gimis könyvek kedvelőinek. Humoros hangvétele miatt kitűnő kikapcsolódást nyújt, viszont a szívünket is igencsak megdobogtatja, miközben az agyunk is folyamatosan jár, minek mi lehet a hátterében. Ha azt hitted, hogy egy hazudozós tini élete nem lehet izgalmas, akkor nagyot tévedtél! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése