2017. augusztus 4., péntek

Augusztusi TBR listám


Kezdhetném megint azzal a bejegyzést, hogy hosszú idő után újra jelentkezem, de nem fogom (annak ellenére, hogy mégis hehe). Nem tudom, hányan követitek a Prológust, de ha visszajáró olvasók vagytok, akkor biztos, hogy hallottatok már rólunk. Lényeg a lényeg, nem tűntem el, csak a közbejövő dolgaim mellett inkább a Pro-csapatban tevékenykedtem, mert igencsak felpörögtek az események odaát, aminek, csodálatos módon kifejezetten örülök, és élvezem. Az elmúlt egy-két hónapban rám borult a fekete lepel, és olvasási válság helyett a blogging slump ütött be nálam. Megcsináltam amit megígértem, igyekeztem segíteni a többieket, de egyáltalán ne élveztem, csak egy újabb nyűgként éltem meg a dolgot. Így július vége felé viszont hála a jó égnek végre megint boldogan ülök le a gép elé, mert visszajutottam arra a pontra, ahol újra örömet okoz, hogy egy online közösségben írhatok olyan dolgokról, amelyek szerves részét képezik a személyiségemnek.
De ezt itt most abba is hagyom, valószínűnek veszem, hogy nem az én kis lelkecském apró-cseprő „bajocskái” miatt kattintottatok ide. De azért jól esett ezt valakivel megosztani, na! :P

A sok rizsa után kezdjük is el, és lássuk végre a könyveket, amelyeket augusztusban tervezek elolvasni. (Btw. az ötletet Sashától vettem, aki rendszeresen csinál ilyen videókat a csatornáján, érdemes lecsekkolni a csajt, minőségi tartalmat tölt fel. ;))

Renée Ahdieh: Harag & hajnal
Shame on me, hamarabb is megírhattam volna ez a cikket, ugyanis idő közben már be is fejeztem a könyvet. XD Sebaj, azért még bekerül a felsorolásba, mert tényleg augusztusra terveztem.
Az ötlet, hogy egyáltalán kezdjek neki, Zsebitől ered, akinek ezúton is végtelenül hálás vagyok, hogy rábeszélt a regényre, mert először kissé viszolyogtam a történettől. Utána végül olyan sok jót mesélt róla, hogy beadtam a derekam. ÉS MILYEN JÓL TETTEM! Komolyan mondom, legszívesebben mindenkinek kötelezővé tenném, de az ömlengést most le is zárnám, ugyanis nemsokára teljes értékelést is olvashattok majd róla.



Balázsi Lili Fanni: Madártej
Drága Zsebi annyi sok jó könyvötlettel lát el, hogy lassan konkrétan már csak az ő ajánlásai szerepelnek majd a TBR listámon. XD
Magyar írók tollából ifjúsági regényt nagyon-nagyon ritkán szoktam olvasni, pláne, ha majdnem velem egyidős a szerző. Ennek ellenére, amint befejezem a bejegyzést, oroszlán módjára fogom magam rávetni a Madártejre, ugyanis hol játszódik? Na, hol?! Hát persze, hogy Dél-Koreában! Amint ezt megláttam, egy fél pillanat múlva máris felkerült a sürgősen elolvasandó könyvek listájára. Ha eddig nem tudtátok, akkor már most figyelmeztetlek benneteket, hogy hatalmas K-pop és dorama-fan vagyok, szóval tűűűűkön ülök a kíváncsiságtól. (Ha kíváncsi vagy, Koreás témában írt bejegyzéseimet a Korea címke alatt megtekintheted, a Prológus oldalán pedig egy egész hetetszenteltünk a témának.)


Tahereh Mafi: Ne félts
Az első rész után (értékelés ITT) nagyon furdalta az oldalamat a kíváncsiság, így egyből folytattam is a sorozatot. A második kötet elsöprő sikere után ebben a hónapban mindenképp szeretném folytatni a történetet, és elolvasni még az előtt a könyvet, hogy a könyvtárba vissza kellene vinnem (amihez igencsak bele kéne húznom, ugyanis nemsokára lejár a kölcsönzési határidő, hupsz). Nem mondom, hogy nagy elvárásaim vannak a Ne félts-től, de azért csalódott lennék, ha megint visszasüllyednénk a kezdő kötet szintjére. Meglátjuk.





Michelle Hodkin: Mara Dyer eszmélése
A könyv, amely már körülbelül 60 éve a várólistámon csücsül, mégsem jutottam el odáig, hogy ténylegesen el is olvassam. Ami szomorú, ugyanis a TBR listámon szereplő regények körülbelül 80%-a „majd ha nem lesz jobb egyszer elolvasom, de annyira nem érdekel” kategóriába esik, szóval tényleg nem sok olyan történet van, amire ténylegesen kíváncsi is vagyok, a Mara Dyer eszmélése pedig egyike ezen kiválasztottaknak. Sebaj, a lényeg, hogy végre itt csücsül a polcomon, és ha szerencsém van, még könyvtári lejárati határidő előtt be is tudom fejezni.




Szabó Magda: Für Elise
Mivel a kötelezők Rómeó és Júliához hasonló nyúlfarknyi drámákból állnak idén (ezeket terveztem az utolsó pillanatra halasztani, hátha úgy emlékszem is valamire dolgozat idején), úgy gondoltam, erőt veszek magamon és valami hasznosat is csinálok a nyáron, így amint sikerül elcsórnom nagynénémtől a könyvet elkezdem előre olvasni a Für Elise-t az idei Szabó Magda versenyre, ugyanis a tavalyi fordulót nagyon élveztük, és megbeszéltük a lányokkal, hogy a 2017/2018-as tanévit sem hagyjuk ki, pláne, hogy a dobogót sorozatosan kisajátító csapatok végre elballagtak, így esélyünk is lesz.





Mary E. Pearson: Az árulás szíve
És végül, de nem utolsó sorban egy újabb imádott sorozatom folytatása, a Fennmaradottak krónikái második része (Árulás csókja értékelés ITT). Ezt igazából egy jövőbeli projektünk miatt hoztam előre a nyár utolsó hónapjára, nem terveztem ilyen hamar újra belevetni magam Mary E. Pearson csodálatos fantasy világába, de nem bánom, sőt! Újabb rubrika kipipálva a hegynyi várólistán.






Elég szép listát összehoztam, nem azért, kíváncsi leszek, sikerül-e majd mindet befejezni hó végéig. Nem a mennyiség miatt aggódom, inkább attól tartok, hogy magamat ismerve, minden mást fogok olvasni, csak ezeket nem. Hasonló sorsa jutott a molyos nyári TBR listám is, de nem bánom, helyettük sok más, új könyvet fedeztem fel. Nemsokára újra jelentkezem értékelésekkel, augusztus végén pedig, ha minden jól megy, egy összegzővel, amiben kiderül, kiálltam-e a magamnak felállított próbát. Ti mit terveztek olvasni augusztusban? :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése