2017. június 22., csütörtök

Cheese in the Trap - webtoon vs. dorama



Nos, aki egy kicsit is képben van a Koreában gyártott sorozatok csodálatos (és egy pillanat alatt magába szippantó) világával, az már több, mint valószínű, hogy ha nem is látta, de hallott vagy olvasott már a Cheese in the Trap című drámáról. Sokan nem tudják, de a sorozat alapját az azonos néven futó webtoon (online képregény) képezi. Mivel a sorozatot nagyjából egy hónapja fejeztem be, ezért végre rávettem magam, hogy szüleimet az őrületbe kergetve még több időt képernyő előtt töltve elkezdjem olvasni a webtoon változatot is. És jöjjön is az örök kérdés: Melyik tetszett jobban?

Seol Hong is a hard-working student, who has returned to college after a long break. Jung Yu is a senior at the college known as Mr. Perfect. Seol feels like her life took a turn for the worse since she got involved with Jung. Is Jung intentionally turning Seol's life?
A webtoon oldalán szereplő ajánló


Igazából egyikről sem tudom határozottan kijelenteni, hogy ez jobban tetszett, mint a másik verzió. Mind a kettőnek voltak előnyei és hátrányai, ami vagy a megjelenítési forma vagy pedig az alkotó munkájának köszönhetően jobban, vagy esetleg rosszabbul sikerültek, mint „ellenfele” esetében. A lényeg, hogy mind a kettőt élveztem, és úgy gondolom, érdemes elkezdeni őket. De had fejezzem ki magam egy kicsit részletesebben. Nem kell félni, próbálok továbbra is spoiler-mentes maradni. ;)

Dorama (= sorozat):
+ Az első és legfontosabb dolog amit észrevettem a sorozat és a webtoon között, hogy a doramában sokkal jobban visszaadták a szereplők személyiségét, mint a webtoonban. Ez valószínűleg azért lehet, mert itt élő személyeket figyelhetünk meg miközben cselekszenek, de én ezt a pontot mindenképpen a sorozat javára írnám.
+ Nagyon tetszett, hogy nem foggal-körömmel ragaszkodtak a rendezők a webtoon-hoz, és mertek átírni dolgokat, mint például a befejezést. Aki nem olvasta a képregényt, annak tudnia kell, hogy a webtoon még mindig nincs lezárva, jelenleg a 3. évad fut (legalábbis angol fordításban). Szerintem nagyon kreatívan oldották meg a változtatásokat, (amik a későbbi epizódokban történnek, szóval inkább nem részletezném őket) de mégis hűek maradtak az eredeti történet stílusához.
Seo Kang-jun Baek In-ho szerepében
Most mondjátok, hát nem helyes? *w*
forrás
+ Természetesen a szereplőgárdát sem hagyhatjuk ki a felsorolásból. Kim Go-eun szerintem remekül illett Hong Seol szerepére, teljesen hitelesen alakította a karakterét. Seo Kang-jun teljesen levett a lábamról hihetetlenül jóképű kinézetével, ma eszembe is jutott, hogy csak miatta újra kellene nézni az egész sorozatot. Akivel egyedül nem voltam kibékülve az Park Hae-jin volt, de hát nem lehet minden tökéletes, nem igaz? Valahogy sosem láttam olyan intenzíven megjelenni az érzelmeket az arcán és a színészi játékában, mint a többi szereplőnek, és ezt eleinte betudtam a szerepe hibájának, de később, amikor oldódik a karaktere sem láttam a változást, továbbra is folyton csak ugyanazt a semmitmondó arcot láttam visszaköszönni a képernyőről.
- Egyedüli negatív benyomásom a cselekményszál felosztásával volt kapcsolatos. Míg a dráma első pár részében majd elalszik szerencsétlen néző, addig a folytatásban le sem tudja venni a szemét a képernyőről, annyira izgalmas dolgok történnek. Ezt semmiképpen sem tartom előnyösnek, ugyanis több emberrel is beszéltem már, akik e miatt a lassú és rendkívül zavaros kezdés miatt hagyták abba az egyébként kiváló sorozatot. Szóval ha tervezi bárki megnézni, kitartás, semmiképp se hagyja abba az 5. rész előtt!
Tipp: azoknak akik a sorozatot és a webtoont is magukévá kívánják tenni, azt ajánlom, hogy előbb a doramával kezdjék, mivel a webtoon az után is érdekes és izgalmas tud lenni, fordítva viszont megeshet, hogy unalmasnak találjuk a történetet és beköszönt a „de hát ez nem is így volt” szindróma.

Webtoon:
+ Több webtoon-t is olvastam már, de bevallom őszintén, ez tetszik eddig a legjobban. A Történetvezetés csavaros és hagyja az olvasó gondolkodni, mielőtt leleplezné az igazságot. Bár első pillantásra egy átlagos egyetemi romantikus történetnek tűnik, a Cheese in the Trap túlmutat ezen és mélyen elemzi a zsarolástól kezdve a barátságon keresztül a mások manipulálásának művészetéig az emberi kapcsolatok színes skáláját.
+ Nagyon tetszik a grafikus egyedi stílusa, hogy nem ment rá annyira arra, hogy minél modernebb kinézetet adjon a képregényben szereplő rajzoknak. Azokat az ábrázolásokat valahogy elég távolinak érzem magamtól, ez a fajta „oldschool”-ra hasonlító stílus sokkal közelebb áll hozzám, úgy érzem, én is bármikor összefuthatnék az utcán akármelyik szereplővel. Mondjuk azért Baek In-ho szőke haján még mindig ki vagyok akadva, de hát mi az a kpop énekesek pasztell rózsaszínjéhez képest?
+ Imádom a webtoon részletességét. Bár a szereplők karakterét jobban visszaadja a sorozat, abban mégis voltak olyan apró dolgok amelyeket sikeresen elmismásoltak a nagyobb lélegzetvételű történések között, nekem pedig néha ezek a részletek kellettek ahhoz, hogy teljesen bekattanjon, hogy xy ekkor meg ekkor ezért meg ezért tette azt amit.
- Néha egy-egy jelentéktelen jelenetet vagy párbeszédet túl sokáig hagynak „folyni” ami értem, hogy foglalja a helyet meg növeli az epizódok számát, de na. Én sem vagyok időmilliomos, kérem.
Tipp: ha kíváncsi lettél a webtoonra és szeretnéd elolvasni, ingyenesen megteheted ITTangol fordításban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése