2017. április 9., vasárnap

Social Media Booktag

forrás
Ma már nem használhatjuk úgy az internetet, hogy ne futnánk bele legalább egy közösségi portálba. A dolognak az a jó oldala, hogy ahol közösség van, ott legalább egy könyvmoly is biztos felbukkan, aki még több olvasni szerető embert vonz maga köré. A mai bejegyzésben a Social Media Booktag-et töltöm ki, amelynek a lényege, hogy különböző népszerű oldalakohoz párosítunk egy-egy könyvet. Az eredeti bejegyzést ITT találtam, a tag kitöltésére pedig szeretném kihívni Petrát, a Könyvespolc csodálatos bloggerináját.

1. Twitter: egy rövid könyv, amit imádtál
Cassandra Clare: Történetek az Árnyvadász Akadémiáról sorozatának minden egyes kötetét, imádtam, egyet sem tudnék kiemelni a többi közül. Simon mindig is a kedvenc szereplőm volt A végzet ereklyéi sorozatból, nagyon jólesett egy kicsit visszamenni és nosztalgiázni.

2. Facebook: egy könyv, ami nem érdemli meg azt a hype-ot, ami körülveszi
Az Üvöltő szelekről lefogadom, hogy aki most ezt a bejegyzést olvassa, biztos, hogy hallott már. Cathy és Heatcliff síron túl is tartó szerelme, és a többi és a többi. A klasszikusok körül általában nagy a hírverés, de e körül a történet körül különösen, így hát én sem maradhattam ki a buliból, tavaly nyáron el kellett, hogy olvassam. Olvastam és olvastam, vártam, hogy történjen valami, ami ilyen különlegessé tette a könyvet sok ember számára. Várhattam én ítéletnapig, vagy csak nekem nem jött le a dolog, vagy pedig megint egy bolhából elefántot esettel állunk szemben.

3. Tumblr: egy könyv, amit azelőtt olvastál, hogy népszerűvé vált
Nem tudom, hogy ez mennyire számít, de amikor meghallottam, hogy a Me Before You-ból filmet készítenek, nem vártam meg a magyar megjelenést, hanem még az előtt elolvastam angolul a könyvet. Hasonló a helyzet Zoe Sugg: Girl Online című regényével is, amikor megláttam, hogy kiadja a Libri, belevágtam még eredeti nyelven.

4. My-Space: egy népszerű könyv, amit nem tervezel elolvasni
E. Lockhart: A hazudósok című írásáról bármennyi jót is hallok, valahogy mégsem vonz annyira a történet, hogy kézbe is vegyem és elolvassam. Olvastam róla ajánlásokat, átfutottam a fülszöveget, de nekem hiányzik belőle valami plusz, ami szinte ordibál, hogy szánjam rá az időt és merüljek el a sorai között. Egyszerűen nem fogott meg.

5. YouTube: egy könyv, amit szeretnél filmként/Tv show-ként látni
Tudom, hogy képtelenség, de az Oculust el tudnám képzelni filmként. Számítógépes grafikával és mindenféle különleges effektekkel nagyon látványossá lehetne tenni, a sztori pedig már amúgy is izgalmas, szóval nagyszerű akciófilmet lehetne belőle rittyenteni.

6. Instagram: egy könyv, amit a gyönyörű borítója miatt olvastál
Az Öld meg Jana Robins-nak annak idején amikor friss megjelenésnek számított, nagyon megfogott a borítója, és egyből felkerült a várólistámra anélkül, hogy lényegében bármit lecsekkoltam volna a könyvvel kapcsolatban. Azóta húztam-toltam az olvasást, de nemrég végül sikerült befejeznem. Egy biztos: többet borító miatt nem olvasok könyvet.

7. Goodreads: egy könyv, amit mindenkinek ajánlasz
Az embereknek lassan elege lehet belőle, hogy folyamatosan ezt szajkózom, de azért elmondom még egyszer: SARAH J. MAAS: ÜVEGTRÓN SOROZAT! Az egyik legeslegnagyobb kedvencem, szívem szerint mindenkinek kötelezővé tenném az olvasását.

8. Skype: egy könyv olyan karakterekkel, akikkel beszélni szeretnél ahelyett, hogy mindig csak olvasnál róluk
Megint egy Sarah J. Maas regényt mondanék, (egyszerűen zseniális ez a nő) mégpedig a Tüskék és rózsák udvarát. Feyret és Tamlin rajongásig szerettem a könyvben, mit meg nem adnék, ha egyszer személyesen is találkozhatnék velük. (Valószínűleg őrült fangirl-nek néznének, de ez már más kérdés…)

9. Snapchat: egy könyv, amiről mindenki beszél, de te még nem olvastál
Claudia Gay: A Thousand Pieces of You című regényére már elég régóta fáj a fogam, és az értékelések alapján amiket olvasgattam, elég jól szerepel külföldön, szóval amint lesz rá elég pénzem (vagy eljön a szülinapom, amelyik hamarabb bekövetkezik) szeretném megrendelni a drágaságot, már csak a gyönyörűséges borítója miatt is.



10. Weheartit: egy könyv, ami érzelmi jelentőséggel bír számodra
Charlotte Bronte: Jane Eyre című regénye valamiért különlegesebb számomra, mint az összes többi klasszikus. Ez az egyetlen történet, amit egymás után háromszor is képes vagyok elolvasni, és harmadjára is ugyanolyan odaadással falom minden egyes sorát (based on a true story). Hozzátesz még a dologhoz az is, hogy a könyvre nagymamámék lomtalanításra szánt cókmókjai közt találtam rá, a rongyosra forgatott ősrégi kiadás már nekik sem kellett, én pedig “megmentettem” és hazahoztam. My poor little baby...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése