2016. április 22., péntek

Holly Smale: A lány, aki mindig, mindent félreért - Geek girl #2 - Geek girl hét #5


Figyelem! Az előző részekre nézve spoilert tartalmazhat!

Mint egy éhes oroszlán, úgy vetettem rá magam a könyvre, miután sikerült kikölcsönöznöm a könyvtárból. Az első része a sorozatnak nagyon tetszett, és rendkívül kíváncsi voltam, hogy alakul a szereplők sorsa a továbbiakban. Egy biztos, erre határozottan nem számítottam!

Harriet Manners sok mindent tud.
* Az embernek általában 70 000 gondolat fordul meg a fejében naponta.
* A pillangónak négyezer izma van.
* Egy átlagos ember egy tonna ételt fogyaszt el egy év leforgása alatt.
* Strébernek lenni + modellnek = a cuccaidon újabb és újabb graffitik jelennek meg.
A fiúkról viszont egyértelmű, hogy semmit nem tud. Pedig fergeteges tokiói modellútja alatt minden eddig összegyűjtött tudását becserélné, ha csak halványan sejthetné, mit is kezdjen egy bizonyos sráccal…



Eredeti cím: Model Mistif
Sorozat: Geek girl
Megjelenés éve hazánkban: 2015
Eredeti megjelenés: 2013
Kiadó: Manó Könyvek
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 328

A ruha, amit Harriet a fotózáson
viselt. Forrás
A nyitójelenet egy, a Harriettől már megszokott, humoros hangulatú fotózás, ami természetesen nem telhet el kínos jelenetek és félreértések nélkül. De végül, bárhogy is próbálja szépíteni a lány, kibukik belőle a sokkoló hír: szakítottak Nick-kel. Igen, határozottan ez lett volna az utolsó dolog, amire számítok, elvégre az 1. rész végén olyan aranyosan vallotta meg az érzéseit a srác, hogy azt hittem, elolvadok.
De Harriet nem sokáig unatkozhat, ugyanis modellmunkát kap Tokióban, álmai városában. Már előrelátja maga előtt a kulturális információk áradatát, a különféle múzeumok tömkelegét, de, ahogy az lenni szokott, minden terve befuccsol, helyettük másfajta izgalmak várnak rá…

Az ismerős szereplők nem sokat változtak, Harriet megmaradt a mi csetlő-botló geek-ünknek, Richard és Annabel teljesen bezsongtak a hamarosan érkező baba miatt, Wilbur újfent elkápráztatott bennünket a rendkívül egyedi ruhakölteményeivel és becézgető szóvirágaival, az Oroszlánfiú pedig megint hozta azt a formáját, amitől a lányok sorra olvadoznak.
Vannak azonban új karakterek is a történetben, akikre legjobban a meghökkentő jelző illik. Harriet nagymamája leginkább egy szivárványszínű, csillogó-csilingelő tornádóra hasonlít, aki a spontaneitás megtestesítője, aki szeret olyan gyorsan eltűni, mint ahogy felbukkan.

Poppy és Rin pedig a legújabb potenciális barátnőjelöltek, akik kitörő lelkesedéssel fogadják Harrietet a tokiói szállásán. Maguk is modellek, mégpedig abból a fajtából, aki otthonra is kicsípi magát. Poppy már az elejétől fogva kicsit ellenszenves volt számomra, de Rin-en sosem tudtam kiigazodni, hogy a jófiúkhoz, vagy pedig a „sötét oldalhoz” tartozik-e.

A Fuji hegy
Forrás
Eddig sem igazán rajongtam Japánért, és ezután sem fogom rizsföldes képekkel kiplakátolni a szobám, de a könyvnek sikerült kicsit mégis megszerettetnie velem a keleti kultúra ezen szeletkéjét. Bár még nem jártam ott, én mégis valósághűnek érzékeltem mind a hely, mind az ottani hangulat leírását. Valószínűleg ebben szerepet játszott az is, hogy az írónő 2 évig élt Japánban, ami nagy segítségére lehetett a helyszínválasztás terén.

Összességében élveztem a könyvet, továbbra sem bukkantam világmegváltó monológokra, de szerintem ez így van rendjén. Holly célja a szórakoztatás, amit hiány nélkül teljesített.

Kedvenc idézetek:

„– Mikor fog kinyílni a szeme?
– Nem macskát szültem, Richard. Már kinyílt a szeme. Csak alszik.”

„– Tudod, drágám – tűnődik Apu, miután befejezték –, én tényleg lovagias vagyok. Mint egy modern Lancelot. Csak nincs lovam. Miért nincs lovam, Annabel? Hogy várhatják el tőlünk, hogy igazi férfiak legyünk, amikor nincs is lovunk?”

„Annabel gyengéden az óriási, feszes hasára helyezi a kezét.
– Harriet, mi van veled drágám? Rosszul sikerült az utolsó vizsgád? Mi bajod van?
– Nekem? Inkább nektek mi bajotok van? Bébi, bébi, bébi! Mindig csak a bébi, bébi, bébi!
– Most Justin Biebert fogsz énekelni? – kérdezi Apu.”

Már olvastad? Írd le Te is, mit gondolsz a könyvről! A véleménynyilvánításról további információkat Az oldal működése menüpontban találsz.

Ez a bejegyzés a Geek girl hét keretein belül látott napvilágot, amelyhez nyereményjáték is társul. Játsszatok minél többen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése