2016. február 1., hétfő

Random szavak book tag

Hello, (from the other side)!
Újabb book taggel érkeztem, amire nem más, mint Zsebi hívott ki minden Prológus-tagot. Ez a tag abban különbözik a többitől, hogy az eddig megszokott kérdések helyett, most barátokat, ismerősöket, osztálytársakat, vagy a szomszéd kutyát kellett megkérni, hogy mondja ki az első random szót, ami csak az eszébe jut. Igen érdekes eredmények születtek, a legtöbbjük okozott egy kis fejtörést, de próbáltam minél kreatívabban (több-kevesebb sikerrel) megközelíteni a feladatot.
Először a barátaim, majd néhány Prológus-tag kifejezésére reagáltam. Remélem tetszik a bejegyzés, ha valaki kedvet kap hozzá, nyugodtan készítsen ő is egy hasonlót a saját blogján/vlogján. :)

1.) Kalóz - Egy könyv, amiben feltűnnek a kalózok
A szót köszönöm Rebinek, bár fogalmam sincs, min járhatott az esze, amikor megajándékozott ezzel a kifejezéssel. :D Sarah J. Maas: A tűz örököse című regényében említésre kerülnek a kalózok, de ha jól emlékszem, nagyon fontos szerepet nem igazán kapnak a történetben.

2.) Mandula - Egy könyv, amiben az egyik szereplőnek mandulavágású a szeme
Ezt a szót az egyik osztálytársamtól, Ágitól kaptam. Gondolkoztam egy ideig, vajon mit is tudnék ehhez párosítani, de egyszer csak beugrott Holly Smale: A lány, aki kindig mindent félreért című regénye, amiben az egyik szereplőnek, név szerint Rinnek, mivel Japán, mandulavágású szemei vannak.

3.) Malacka - Egy könyv, ami meseszerű történetet ír le
Köszönöm a szót Lillának, bár szerintem ő nem ilyenfajta megközelítésre számított. Malackáról mindenkinek a Micimackó jut eszébe, de nem akartam ilyen könnyen kibújni a feladat alól, így kicsit nehezítettem a dolgokon. Julie Kagawa: Vaskirály című regénye csupa meseszerű, varázslatos lénnyel, főleg tündérekkel van tele, így szerintem pont belepasszol ebbe a kategóriába.

4.) Telefon - Egy könyv, amiben a szereplők távkapcsolatban élnek, távol vannak egymástól
A szót Gábortóltól, egy másik osztálytársamtól kaptam, és ez volt az a kifejezés, amire egyszerűen sehogy sem tudtam témát kitalálni, de végül mégis sikerült megoldani. :) Tamara Ireland Stone: Elválaszt az idő című regényében a szereplőket az idő és a tér is elválasztja egymástól. Körülbelül egy éve olvashattam a történetet, de még mindig emlékszem, mennyire meghatott. Erősen újraolvasás-gyanús történet.

5.) Indián - Egy könyv, ami ősi törzsekről szól
Blanka valószínűleg egy hullámhosszon pendült épp Rebivel, amikor megkaptam ezt a szót tőle, de nem tudott kifogni rajtam! *ördögi kacaj*
Stephenie Meyer - Twilight sorozatának állandó szereplői a vérfarkasok, akik az indiánok leszármazottai (vagy valami ilyesmi :P) A vámpíroktól és a vérfarkasoktól megcsömöltem már a Twilight-mánia legelején, a sorozatból is csak a 3. rész felét olvastam, a többi jelenetet pedig filmen láttam. Nem az én stílusom.

6.) Chillin' (lazulás) - Egy lezser hangulatú könyv
Ide egyértelműen Leiner Laura: Bábel című regényét tudnám sorolni, amit egyébként Fruzsinak, akitől magát a szót kaptam, előszeretettel tudnám ajánlani. A fesztivál és a nyár olyan ütős párost alkot, ami garantáltan feldobja még a legmélabúsabb embert is.

7.) Kacsa - Egy könyv, amiben az egyik szereplő retteg a kacsáktól
Ezt a szót egy másik Lilla nevű barátnőmtől kaptam, és egyből Will jutott róla eszembe, és az ő halálos rettegése a kacsáktól, Cassandra Clare - Pokoli szerkezetek sorozatából. Imádtam mind a 3 könyvet, de legjobban az utolsó rész tetszett, a valami, aminek Cassandra valami csodálatos befejezést "rittyentett".

8.) Babkonzerv - Egy könyv, amiben babkonzervet esznek
Uszáma valószínűleg a konyhában garázdálkodhatott, mielőtt ezt a szót adta, de tény, hogy feladta nekem a leckét rendesen. Először Sarah Dessen: Álom két keréken c. regényére gondoltam, de utánanéztem, és kiderült, hogy rosszul emlékeztem. Szóval végső megoldásként beírtam Moly.hu-n a keresőbe, hogy "babkonzerv" és ezt az idézetet dobta ki:
,,Nem vagy éhes? Mert én úgy hallom, hogy egy babkonzerv már türelmetlenül kiabálja a nevemet."
Marissa Meyer: Scarlet című regényéből származik a sor, ami egyébként rajta van a tbr (to be readen) listámon. :)

9.) Hősugárzó - Egy könyv, amiben fagyos körülmények uralkodnak
Nem tudom, már hány book tagben felbukkant a következő regény, de nekem az egyik legnagyobb kedvencem, és bátran tudom ajánlani mindenkinek, többek között Zsebinek is, akitől a szót kaptam. Ruta Sephetys: Árnyalatnyi remény című regényének főszereplőjét, Linát Szibériába szállítják kényszermunkatáborba, szóval szerintem megalapozott a gyanúm, hogy igencsak örültek volna, ha rendelkeztek volna egy hősugárzóval. 

10.) Droid - Egy könyv robotokkal
Köszönöm szépen a szót Emesének, akit a Star Wars-láz utóhatása ihletett. Bár még nem olvastam, de türelmesen várakozik a polcomon Marissa Meyer: Cinder című regénye, amiben, ha jól tudom, szerepet kapnak a kiborgok, vagy valami hasomló, robotszerű lények is.

10+1.) Fluxuskondenzátor - Egy könyv, amiben autót szerelnek
Amikor John leírta ezt a szót, azt hittem elromlott a billentyűzete, vagy valamit nagyon félregépelt. De amikor kiderült, hogy ilyen szó, sőt, autóalkatrész tényleg létezik, kicsit megnyugodtam, mert azonnal beugrott egy ötlet. Katie McGarry: Feszülő húr című regényében érzelmileg nagyon sokat jelent Echo-nak a bátyja elromlott kocsija, akit mindenképp szeretne megjavítani. Ez a történet valami fantasztikus, egyszerűen nem engedi, hogy letedd. Megszorongatja, kifacsarja, majd kicentrifugázza az érzelmeidet, ezáltal rendkívül közel kerülsz a szereplőkhöz. Nekem az egyik kedvencem, pedig kevés olyan könyv van, ami csak a romantikus, esetleg a dráma kategóriába sorolható, és úgy istenigazából élveztem. Szóval igen, ez "A könyv".

2 megjegyzés:

  1. Hahh, jol feltalatad magad!:D egyebkent az arnyalatnyi remeny es a kalitkaba zart almok is tbr listas, meg a nyaron megvettem mindket regenyt :)

    VálaszTörlés