2015. augusztus 20., csütörtök

Wendy Higgins: Angyali gonosz - Angyali gonosz #1

Vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban. Értek csalódások, de pozitív meglepetések is.


A tiltott gyümölcs a legédesebb. Mi lenne, ha élnének olyan kamaszok, akik születésüktől fogva elátkozottak? A bukott angyalok leányai és fiai ezzel a sorssal szembesülnek. A jólelkű Anna Whitt hatodik érzékkel született, színek kavalkádjaként látja mások érzéseit. Jól ismeri lényének ellentmondásait, hiszen megmagyarázhatatlanul vonzza a veszély. Akaratereje nehéz próba elé kerül, amikor tizenhatodik életévét betöltve megismeri a szexi Kaidan Rowe-t. A fiú bevezeti félelmetes közös örökségük titkaiba. Az efféle démonikus srácok azok, akiktől téged is távol tartanak a szüleid. Bárcsak Annát is idejében figyelmeztetné valaki! Vajon mit választ, amikor szembe kell néznie végzetével: a szentek glóriáját vagy ördögszarvakat? A regény a Sweet sorozat nyitókötete.

Beleestem abba a hibába, hogy borító alapján ítélkeztem. Amikor először megpillantottam, azt hittem, valami belevaló csaj a főszereplő, aki inkább ördögi, mint angyali. Meg kell mondjam, nem kicsit estem pofára lankadt a lelkesedésem, amikor megismertem a szőkeség valódi természetét.

Anna igazi kisangyal. Sosem hazudik, egy ujjatlan felsőben pucérnak érzi magát, jó tanuló, naiv teremtés. De valamiben mégis más: látja az emberek auráinak színeit, az érzékszervei rendkívül erősek, soha nem volt még beteg és születésétől fogva mindenre emlékszik. Egészen a Lascivious koncertjéig nem is igazán tulajdonít nagy figyelmet képességeinek a lány, amikor is a banda dobosa furcsa kérdéseket tesz fel neki. Valamiért ekkortól kezdve vonzódik az ital és a drogok, a bulizás felé. De ezen vágyait elnyomja, vagy legalábbis próbálja.

,,Folyton a farmerszoknyám szélét húzkodtam lefelé. Igyekeztem megállni, hogy az ujjatlan topom vállpántját is igazgassam, miközben a sorban arra várakoztunk, hogy bejussunk a koncertre. Pucérnak éreztem a vállamat és a karomat.”

Kaidan Rowe egy igazi rosszfiú, híres és hírhedt egyaránt. Szereti behálózni a lányokat, és Anna is áldozatául esik. De, mint kiderül, Kaidannak ez a vérében van, ezt örökölte, ez a munkája. Úgy gondolja, ebből az életmódból nincs kiút. Vagy talán mégis? Lehet, hogy Anna mutatott neki egy halvány reménysugarat?

,,Most enyhültebben nézett rám, és hátrált egy lépést. Minden jel szerint ő is összezavarodott, noha nem tudtam olvasni az érzelmeiben. Miért nem láttam körülötte semmiféle színt? Nem tűnt sem részegnek, sem betépettnek. És ez a vörös izé... mi volt ez is? Nehéz volt megállni, hogy ne bámuljam meg.”

A világ, amit Wendy megteremtett (vagyis inkább az a része, ami az emberin kívül esik), rendkívül biblotikus. A szokásos angyalok kontra démonok felállást mutatja be egy harmadik, mégis érintett személy szemszögéből (ez lenne Anna), egy kis csavarral kiegészítve: A 12 fő bűn gyerekei lehetnek, akiket szolgálatukba állítanak. Ilyen hercegek leszármazottai Anna és Kaidan is.

Nagy a hangsúly a szerelmi szálon. Mint említettem, Anna belehabarodik Kaidanbe, viszont a fiú látszólag semmit sem érez a lány iránt. A tökéletes álarcán azonban minden igyekezete ellenére néha átsejlik egy-két nem teljesen közömbös érzés is (soha sem gondoltam volna). De jaj, beüt a ménkő, ha akarnának, sem lehetnének együtt.

,,Ujját a számra tette, hogy elhallgattasson, aztán felkapott egy takarót a kanapé karfájáról, és rám dobta. Kibújt az ingéből, majd intett, hogy én is vessem le a blúzomat. Nem tudtam, mi a szándéka, a félelem azonban arra ösztökélt, hogy kövessem az utasításait. Lerángattam hát a blúzt, miközben elfedtem magam a takaróval.”

A cselekmény nem valami nagy lélegzetvételű, legalábbis ebben a részben. Dióhéjban Anna megismerkedik a természetfeletti világgal, hogy többre teremtetett, mintsem egy egyszerű gyalogos szerepét töltse be a sakktáblán, és a lány apjának sorsát írja le.

Nem mondom, hogy az Angyali gonosz rossz könyv, mert nem az. De nem is lett a kedvencem. Először elolvasva még élvezhető is, de nem fogok keze-lábam törve rohanni a folytatásért. Inkább egyezzünk ki egy viszonylag jó titulusban.

Már olvastad? Írd le Te is, mit gondolsz a könyvről! A véleménynyilvánításról további információkat Az oldal működése menüpontban találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése