2015. május 25., hétfő

Leiner Laura: Hullócsillag - Bexi sorozat #2

Vigyázat! Az előző részre nézve spoilert tartalmaz!

A csalódásom, amit a Késtél után éreztem, egy pillanat alatt elszállt, amikor barátnőmtől kölcsönkaptam a folytatást, és elkezdtem olvasni.


Bexi, akinek mostanra megjelent, és zajos sikert aratott a második nagylemeze, az Offline, továbbra is sikeres énekesnő, Nagy Márkot viszont teljesen elfelejtették, mert végül nem ő nyerte a tehetségkutató műsort. Körte mindent megtesz, hogy ismét sikeressé tegye Márkot, de ez nem egyszerű, nagyon mélyről kell felhozni a srácot. És hát ott vannak neki Aszádék is, még mindig a garázsában. Ezért aztán Körte megragadja a romlott majonéz miatt adódó lehetőséget, és belegyezik abba, hogy menedzseltjeivel Londonba repüljön egy utazási műsor forgatására.
A Hullócsillag a Bexi-sorozat második kötete, a Késtél folytatása.




Leiner Laura keserédesre vette a figurát, hozzáadott egy evőkanál szerelmet, bonyodalmat, félreértést, egy csipet tinédzserkori gondtalanságot és azt a bizonyos, az írónőre oly jellemző, könnyfakasztó humort. Ezen recept alapján alkotott egy újabb, letehetetlen regényt.

,,-Ha kételkedik Plexi létezésében – szólt közbe Körte – nézze csak meg, itt a Facebook rajongói oldala – tolta a telefonját az újságíró arcába, hogy megmutassa Plexi profilját.
-Ezt az oldalt három perce hozták létre – motyogta unottan az újságíró, leolvasva az infókat.”

A történet öt héttel a Pop/Rock sztár leszek! befejezése után folytatódik. Nagy Márk csúfos vereséget szenvedett. Elszállt magától, biztosra vette a győzelmét, így csak félgőzzel készült, ráadásul még verekedésbe is keveredett. A végső döntő után teljesen elfelejtették az emberek, mindössze egy celebalázó műsorba hívták meg. Beki második lemeze az Offline berobbant a köztudatba, egyre jobban megy a lány szekere. Bár Lexi, a hasonmása ott liheg a nyakában, Rebeka előbb-utóbb ezt is megtanulta kezelni. A tinisztár összejönni látszik Gerivel, bár még mindig vannak nézeteltéréseik.

Nem is Laura könyvről beszélnénk, ha nem lenne valami apró, rendkívül életszerű dolog, ami óriási felfordulást okoz. Így jön képbe a romlott majonéz. Mikor nyilvánosságra hozták a teljes borítót, még el sem tudtam képzelni, hogy mi köze van a majonéznek Londonhoz. A Hullócsillag megszerzésével minden világossá vált számomra, és csak csodálkozni tudtam, hogy egy olyan apró dolog, mint a büfés gondatlansága, indította el a lavinát.

,,Kopogtak az ajtónkon, mire Evelin odalépett (egy lépésből odaért), és kinyitotta.
-Milyen a lakosztályotok? – érdeklődött Márk, belépve a helyiségbe.
-Elnöki – feleltem, felkönyökölve az ágyon. – Nektek?
-A királyit kaptuk, természetesen – bólintott. Milyen érdekes a festés – pillantott fel a plafonra.
-Az penész – feleltük egyszerre, mire Márk fintorogva nézegette a falat.”
Hyde Park Corner

London. Álmaim városa. Még sosem jártam ott, de a Hullócsillagnak köszönhetően egy kicsit mégis. Kigyűjtöttem azon helyszínek közül néhányat, ahol Körtéék jártak:
Royal Albert Hall

Kensington Palace
Big Ben
London Eye

Végre vezető szerepet kapott a szerelmi szál! Márk és Bexi között már az első részben is lehetett érezni valami szikrázás-félét. De, mint korábban említettem, a lány Gergőt választotta. Aki, nem elég, hogy porig alázta Rebekát, de képmutató módon még a Pop/Rock-ba is benevezett. Na, itt kiverte nálam a biztosítékot, de szerintem ezzel nem csak én vagyok így.

,,-Miért, miért utálod annyira Gerit? Nem is ismered – sóhajtottam, belefáradva az egyetlen nézeteltérésünkbe.
-Azért gyerek, mert az irigység az egyetlen olyan tulajdonság, ami nem szűnik meg soha. El lehet nyomni, el lehet titkolni, még magunk előtt is elrejthetjük. De attól még ott van. És ha egyszer jött, az jönni fog többször is.”

Ellenben Márk pozitív irányba fejlődött, kicsit (nagyon minimálisan) visszavett az arcából és megtanulta értékelni az igazi barátokat. De a szikra az öthetes egymástól való távollét után sem hunyt ki közte és a fiatal énekesnő között. Sőt, szerintem a fiú átértékelte a dolgokat és rájött, hogy igyekeznie kell, ha meg akarja hódítani Bekit. Egyre többször hallhatunk tőle bókokat, kedves szavakat. De egy telefonhívás Geritől összedöntheti az egész kártyavárat.

,,-Szóval, azért, mert most nekem nem alakulnak jól a dolgaim, attól még mondd, ami veled van, mert érdekel, meg örülök neki.
-Tényleg? – csodálkoztam.
-Mirét ne örülnék? Nekem attól nem lenne jobb, hogy másnak is rossz. Azt akarom, hogy nekem ne legyen az. Nem ugyanaz a kettő.”

Mindig is csodáltam az írónőben, hogy egy marék szereplővel pár nap alatt miket műveltet. Ez most is megfigyelhető, ugyanis a könyv mindössze hat nap eseményeit írja le. De milyen eseményeket! Egyszerűen nem tudtam letenni, annyira olvastatja magát.


Már olvastad? Írd le Te is, mit gondolsz a könyvről! A véleménynyilvánításról további információkat Az oldal működése menüpontban találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése