2015. április 27., hétfő

Kerstin Gier: Rubinvörös - Időtlen szerelem #1

Ez a könyv még csak az előszele volt a robbanásnak. A szél, amely elsuttogja, hogy a történetben több rejlik, mint azt a fülszöveg alapján gondolnánk.


Olykor tényleg nagy terhet jelent egy rejtélyekkel teli családban élni. A 16 éves Gwendolyn legalábbis meg van győződve erről. Amíg egy napon egyszerre – mint derült égből a villámcsapás – a 19. és 20. század fordulóján nem találja magát, és világossá nem válik számára, hogy ő maga a legnagyobb rejtély a családban. Amit viszont még csak nem is sejt: az időutazások alatt kerülendő a szerelem. Mert ettől aztán tényleg a feje tetejére áll minden! 
Kerstin Gier bestseller-szerző utánozhatatlan érzékkel kelti életre a legcsodálatosabb érzést a világon! 

Éld át te is Gideon és Gwen kalandjait, akik szerelmükkel áttörnek az idő korlátain!



Eredeti cím: Rubinrot
Sorozat: Időtlen szerelem
Megjelenés éve hazánkban: 2010
Eredeti megjelenés: 2009
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadói sorozat: Vörös Pöttyös
Oldalszám: 366


Ez a kötet az előkészítőrész volt. Megismerhettük benne Gwendolyn-t és családját, az időutazók világát, a küldetést, a múltat és a jelent. Titkok és rejtélyek közt utazhattunk, és bár némelyikükről lerántottuk a leplet, a legtöbbet még mindig homály fedi.

Már az is egy kisebb tortúra volt, amíg kiderítettem, hogy a Montrose családban ki kinek a kicsodája. De összejött. Persze arra, hogy a könyv végén ott van a szereplők felsorolása leírással, kicsit későn jöttem rá. De térjünk vissza az elejére.

A történet ott kezdődik, hogy Gwendolyn úgy gondolja, ő csak egy közönséges lány. Benne nincs semmi különleges, nem úgy, mint Charlotte unokatestvérében, hiszen mindenki szerint ő örökölte a családi időutazógént. Így miközben Charlotte vívás, zene, tánc, és még ki tudja, milyen órákon vesz részt, Gwendolyn legjobb barátnőjével filmet néz, vagy a házival küszködik. De egy nap, amikor gyanútlanul elindul cukorkáért a boltba, a látszólag átlagos lány világa a feje tetejére áll. Hirtelen az 1900-as évek elején találja magát. A temportálás megismétlődik még aznap este, és másnap a z iskolában is. Így nincs más választása, mint szólni az anyukájának. Aki bevallja, hogy trükközött Gwendolyn születési dátumával, annak reményében, hogy így nem a lánya örökli ezt a különleges képességet. Ráadásul Maddy néni látomása is elég aggasztó…


„A lány megvetően felhorkant, ami megint csak furcsán ismerősnek tűnt.
-Én semmit sem teszek azért, mert kell – jelentette ki, és hirtelen az ablak felé fordult. Vagyis felém. Vissza akartam húzódni a függöny mögé, de ijedtemben kővé dermedtem.
Hiszen ez lehetetlen!
A lány arca az én arcom volt. Rémült önmagammal kellett szembenéznem!”

Az időutazó szál, meg kell, hogy mondjam, elég bonyololult (legalábbis elsőre az volt), de megpróbálom érthetően leírni. A világon összesen 12 időutazó van, volt, és mindig is annyi marad. Ők nem egyszerre élnek, hanem elszórva a történelemben, és a jelenben. Egy úgynevezett gén öröklődik, és akiben az megvan, az képes utazni az időben. Ez mindössze csak két, a Montrose és a de Villiers családban fordul elő.
Létezik egy Őrzők rendje nevű titkos szervezet, ami az ilyen emberek felkutatásával és támogatásával foglalkozik. Ennek a csoportnak tagja néhány rendkívüli tudós (köztük Newton is), akik képesek kiszámolni az időutazók születési dátumát. Na, én itt akadtam ki először. Hogy lehetséges, hogy ki tudják számolni, mikor születik a következő időutazó, miközben nem is tudják, hogy a génállománya miben különbözik a többi emberétől? Mert nem tudják, az is csak egy feltételezés, hogy valamilyen gén öröklődik.

A szerelmi szál ebben a részben még elhanyagolható. Bár a végén már nagyobb szerepet kap, miután megismertük a regény világát. Szerintem itt egy szerelmi háromszög van kialakulóban. Ugyanis Gwendolyn biztos, hogy szerelmes Gideonba. Valószínűleg Charlotte sem közömbös a fiú iránt, aki pedig egyszerre fűzi mindkét lányt. Úgy tudom elképzelni, hogy Gideonban most az a folyamat játszódhat le, mint amikor egy hősnőnek két teljesen különböző fiú közül kell választani, csak persze ez esetben fordítva. De vajon kit szeret jobban? Charlotte-ot, akivel együtt nőtt fel? Vagy a lányt, aki szélviharként robbant be az életébe, de mégis van benne valami magával ragadó?


Gwendolyn kitartása szerintem példa értékű. Én biztos nem bírnám ezt a herce-hurcát, már rég kiborultam volna. Mondjuk, azon csodálkozom, hogy élvezi a történelem órákat, még sem sok ragadt meg belőle neki. Azért viszont jár neki a plusz pont, hogy mindent megoszt a legjobb barátnőjével.

„- Üdv, Gwendolyn vagyok, és a jövőből érkeztem. Bizonyítékként nézze meg ezt a cipzárt! Fogadni merek, hogy még fel sem találták, igaz? Mint ahogyan a lökhajtásos repülőgépet, a televíziót, és a hűtőszekrényt sem…
Legalább megpróbálom. Nagy levegőt vettem, és elindultam a bejárati ajtó felé.”


Gideon ebben a részben nem valami szimpatikus – legalábbis nekem. Azt leszámítva, hogy egyszerre két lánynak csapja a szelet, még arrogáns és öntelt is. Ő Mr. Úgyismindentjobbantudok. Bár vannak kifejezetten jó pillanatai is. Nos, nem tudom. Ahhoz képest, hogy milyen a családi háttere… egyelőre marad a gyanús személyek csoportjában.

Ha már gyanús személyek – Gwendolyn anyjával, Grace-szel határozottan nem stimmel valami. Először is, ott van az a hazugság szagú szülési történet. Másodszor, nem hajlandó elárulni, miért olyan bizalmatlan az Őrzők körével kapcsolatban. A titkok sűrű köde lengi körül ezt a nőt, szóval tőle még nagy dolgokat várok.


Összességében szerintem ez egy eléggé jól felépített világgal, sok-sok, a háttérben lappangó titokkal, érdekes karakterekkel rendelkező regény. Már nagyon várom a második részét. Hamarosan arról hozok értékelést.


Már olvastad? Írd le Te is, mit gondolsz a könyvről! A véleménynyilvánításról további információkat Az oldal működése menüpontban találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése